Collection By Schiang Living

Handelsbetingelser

Collection by schiang living
Stærmosegårdsvej 52B
5230 Odense M
TLF: +45 3242 7035
CVR: 42365920

Bestilling af varer

Du kan bestille online 24 timer i døgnet.

Vi håndterer din bestilling mandag til fredag fra kl. 10–15. Bestillinger foretaget uden for dette tidsrum behandles den næstfølgende hverdag.

Vi leverer kun i Danmark og ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.

Du er ansvarlig for, at de oplysninger, du indtaster som led i et køb, er korrekte, idet Collection ikke efterfølgende kontrollerer eller validere disse oplysninger.

Efter indgåelse af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Pris og betaling

Den gældende pris er den, som på bestillingstidspunktet er angivet i den samlede oversigt over ordren, inden du accepterer den. Alle priser er i danske kroner (DKK) og incl. moms (25%), skatter og afgifter. Kortoplysninger behandles af NETS.

Collection by schiang living modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mobilepay Online og Finansiering.

Vi tager ikke kortgebyr.

Vi tilbyder også finansiering via Sparxpress, ved fortrydelse af købet bortfalder finansieringen også. Læs Sparxpres betingelser her.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

Collection by schiang living benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Levering

Ved bestilling på Collections Webshop leverer vi i Danmark.

Vi sørger for hurtigst mulig levering med GLS ved småpakker og møbeltransport ved større leveringer.

Bestillingsvare: 2-8 ugers levering, nøjagtig leveringstid vil fremgå af ordrebekræftelse.

Lagervarer som sendes med GLS: 2-5 dages leveringstid

Collection by schiang living afsender varer med følgende: Afhentning, GLS – Privat (59 DKK), GLS – Pakkeshop (39 DKK).

Fragten bliver beregnet ud fra vægt.

Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Levering af større varer

Med hensyn til levering af stole, reoler andre større produkter vil du blive kontaktet telefonisk med henblik på aftale om den praktiske levering (leveringsdetaljer). Ved levering uden for Collection Webshop oplyses og aftales leveringstiden med den enkelte salgsmedarbejder. Levering kan foregå med vores egne biler eller med speditører, som er specialister i møbelhåndtering. Disse forsendelser skal betragtes som kantstensleveringer. Dvs. at indbæring eller opbæring af varer ikke er inkluderet.

Fragtprisen for levering af større varer er 299 kr.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være beskadiget, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at reklamere over evt. fejl eller mangler, skal du informere os om det. Læs mere under ”Defekte varer og fejlleverancer”.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden. Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Ønske om brug af fortrydelsesret kan gives sendes på mail info@collection.dk. Alternativt kan du benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Det er ikke muligt at fortryde et køb ved blot at nægte eller undlade at modtage varen.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Sofaer, spiseborde, sofaborde, spisestole, loungestole og reoler.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 500 kr.

Hvis du har modtaget varen med Collections egen møbelbil eller møbelspeditør, kan du kontakte vores kundeservice på tlf. 3242 7035 (mandag til fredag kl. 10-17) eller via e-mail kundeservice@collection.dk, som vil være behjælpelig med at arrangere en evt. returtransport.

NB: Ønsker du at returnere varen, skal du selv afholde fragtomkostningen, der medfølger. Du kan også vælge at returnere varen direkte i en af vores fysiske butikker efter aftale med vores kundeservice. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Hvis du ønsker at sende varen retur, skal varen sendes til:

Collection by Schiang living

Agerhatten 16C, port 1

5220 Odense SØ

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du kun kan få en forholdsmæssig del af fragtomkostningerne tilbage, svarende til fordelingen mellem det antal varer du sender tilbage, og det antal du beholder.

Mangelfulde varer eller forkerte varer

Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen på det tidspunkt, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen. Når du kontakter kundeservice, skal du oplyse bestillingsnummeret, varenummeret og beskrive, hvad der er galt med varen. Du må meget gerne, så vidt det er muligt, vedhæfte et billede af varen, som viser defekten. Denne mail sendes til info@collection.dk

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde eller forkerte varer. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har modtaget varen.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Det er op til Collection by schiang living at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Collection by schiang living i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses to måneder altid som rimelig tid. Er reklamationen berettiget refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Collection by schiang living
Stærmosegårdsvej 52B
TLF: +45 3242 7035

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Personoplysninger

For at du kan indgå aftale med Collection by schiang living, har vi brug for følgende
oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Collection by schiang living og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Collection by schiang living har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Personoplysningerne registreres hos Collection by schiang living ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.collection.dk er Collection by schiang living ApS. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@collection.dk. 

Klik her for at se, hvordan vi behandler dine personoplysninger: https://collection.dk/privatlivspolitik/

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@collection.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her. 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.08.2022

Indkøbskurv